5 ключови идеи за успешни събития
Ако искате събитията ви да са успешни, да са очаквани и да представят марката ви по най-добрия начин, имаме няколко идеи, доказани от практиката.
Създайте правилните очаквания
Организирането на събитие е всеобхватен процес откъм хора, време, процеси, но основното е промотиране на марката по автентичен и подходящ начин. Не е задължително да влагате големи ресурси, още по-малко е необходимо да създавате свръхочаквания, които в един момент да не можете да изпълните – това само ще доведе до повече напрежение и негативни резултати накрая. Вместо това концентрирайте вниманието си върху ангажираността, която се стремите да постигнете и преживяването, с което ще оставите гостите си.
Съставете план
Преди да наблегнете на творческата част и да развихрите въображението си, добре е да си отговорите на няколко основни въпроса:
- Какво целим с това събитие – кои са акцентите и темите, които да представим в контекста на бранда?
- Каква е аудиторията – да се съобразим с нейните интереси, нужди и задачи?
- Каква е бюджетната и времевата рамка – с какви финансови средства разполагаме за реализацията на събитието и в какъв срок?
- Кои са хората от екипа, които имат отношение и конкретен ангажимент във връзка с организацията?
- Какви комуникационна стратегия ще изберем, за да промотираме събитието в рамките на зададения ни бюджет?
Концепция
Вече знаете какво искате да постигнете и е време за вдъхновение. Наясно сте с приоритетите на компанията, познавате аудиторията си и имате ресурсната рамка – това са отправните точки върху които да стъпите при създаване на концепцията за събитието. Оригиналността и уникалността ще дойдат на това ниво, когато включите в сценария всичко онова, което ви отличава от конкурентите – ценности, екип, корпоративен дух, постижения, знания, опит и го покажете в действие чрез отделните елементи на събитието. Изберете си тема – нека е ясно на всички (не само на преките организатори) защо именно е тя, включете я в история, разкажете я в каналите си за комуникация, създайте очакване и го подкрепете с подходящо съдържание. Локация, презентации, декорация, храна, забавления, подаръци – всичко може и трябва да бъде част от тази концепция.
Организация
Тук са детайлите, а за съжаление често и ограниченията – липсва на време, не достатъчна ангажираност на екипа (винаги лавираме между няколко спешни задачи и всички изискват вниманието ни), промяна на бюджета, технически пречки и какво ли още не. На моменти е трудно да покажем най-доброто, когато всеки е нарамил по няколко дини под мишница и балансира върху горящо въже. Да, почти като в цирк, а шоуто ще започне всеки момент. Лесно е да се пропуснат детайлите, да се допуснат грешки, а и изненадите не са малко. Но опитът показва, че проблемът често може да се превърне и в решение – въпрос на екипна работа, добра комуникация и творчески подход. Позволете си, насред цялото натрупано напрежение, да намерите време и повод да се забавлявате.
Събитието
Брандът е като бебе – идея, която сте отгледали, променяли, развивали с цената на много отдаденост и безсънни нощи, повод за гордост и показ. Събитието е такъв повод за представяне на марката и със сигурност искате гостите ви да я запомнят. Това е възможно и лесно, когато покажете че сте ангажирани, има личен елемент, внимание към детайла, доверие в екипа и добре подготвен сценарий. Ако добре сте си написали домашното при организацията на събитието, каквото и да се обърка на място, то няма да повлияе негативно, защото екипът ще знае как да импровизира, така че всичко да изглежда като част от добре режисиран спектакъл.
Вместо извод
Дори и в цирка човек рядко може да изиграе толкова много роли наведнъж като организатора на събития – сценарист, анализатор, координатор, аниматор, посредник, дизайнер, касиер, келнер, хамалин и т.н. Нека това не ви отклонява от фокуса на събитието. Формирайте екип от съмишленици, покажете преимуществата на марката, използвайте подходящите средства за комуникация, създайте очаквания и ги надграждайте всеки път, учете се от грешките си и не пропускайте забавната част.
Ако прецените, че нямате ресурси, препоръчително е да се доверите на професионалисти с добри практики. В Right Image имаме опит с много и различен тип събития, които организираме за клиентите си. Вярваме, че ако ангажирате емоционално гостите си с бранда и ги направите част от историята, която им разказвате, ще придадете нов смисъл и отговор на нуждите им. А това ги прави по-склонни да станат посланици и клиенти на марката ви.